Feb 12, 2010

då tar jag min koffert och skyndar hem

idag vill jag promenera på backar. backe efter backe med min bruna koffert. när jag är så trött så att benen inte orkar mer tänker jag vila vid ett träd. ett äppelträd. med äpplen så goda att man blir alldeles knäsvag. sen tänker jag dansa i min ensamhet. snurra runt, runt tills jag blir yr och ramlar omkull. då ska jag somna i gräset och drömma om sockervadd. när regnet långsamt smyger sig på tar jag min koffert över huvudet och skyndar hem.




12 comments:

  1. åh, vad vackert det låter! :)

    ReplyDelete
  2. Hej Fröken Silver!
    Tack för kommentaren i min blogg! Din blogg är riktigt trevlig den också. :)
    /Malin

    ReplyDelete
  3. Re:Ja visst är de! Nu skall jag bara komma underfund med vad orden betyder också. :-)

    Vad är det i kofferten?

    ReplyDelete
  4. i kofferten finner man behövliga ting så som såpbubblor, kakor och trolldrycker.

    ReplyDelete
  5. absoult det finaste jag läst idag. oslagbart! /du vet vem

    ReplyDelete
  6. Backar, koffertar, äppelträd, dans, sockervadd, regn... Det är ju alldeles underbart alltihop. Himla fint!

    ReplyDelete
  7. Åh. Så vackert. Vilken fin blogg! Den här ska jag börja läsa :)

    ReplyDelete
  8. Vilka fina bilder du har på din blogg! Och tack för tipset om vaniljyoghurt i de amerikanska pannkakorna, det låter ju hundra gånger roligare än fil, det ska jag prova!

    ReplyDelete